Οδηγός

Το Σχέδιο «Ανάπτυξη δικτύου υπηρεσιών πληροφόρησης, συμβουλευτικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης εργαζομένων»

 

Κεφάλαιο  3i

 

Εργαζόμενοι

 

3.i.1 Υπηρεσίες Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής  σε εργαζόμενους 

 

στον ιδιωτικό τομέα της οικονομία                                                                  

 

3i.1.1 Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής εργαζομένων             

 

3i.1.2 Ποίες υπηρεσίες παρέχει το τμήμα Πληροφόρησης και

Συμβουλευτικής εργαζομένων                                                                                            

  

 
 

 

  

 

Κεφάλαιο  3 i

 

                                                                      Εργαζόμενοι

 

 

3i.1 Υπηρεσίες Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής  σε εργαζόμενους  στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας

 

 

 

3i.1.1 Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής εργαζομένων

 

  

 

Το τμήμα υπηρεσιών Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής εργαζομένων απευθύνεται στην κοινότητα των απασχολούμενων στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας και παρέχει δύο διακριτές κατηγορίες πληροφοριών και υπηρεσιών συμβουλευτικής οι οποίες ταυτόχρονα διατηρούν έναν υψηλό βαθμό συνέργειας.

 

 

 

Η πρώτη κατηγορία υπηρεσιών αφορά την νομική πληροφόρηση και συμβουλευτική στα πεδία της Κοινωνικής Ασφάλισης και των Εργασιακών σχέσεων.

 

Η δεύτερη κατηγορία αφορά στο πεδίο των συνθηκών Απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας.

 

Η οργανωτική δομή του τμήματος αντιστοιχείται τόσο με το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και με τα θεματικά πεδία του περιεχομένου του και διαρθρώνεται στις εξής  ομάδες  έργου.

 

► Ομάδα έργου Πληροφόρησης

 

► Ομάδα έργου Συμβουλευτικής

 

♦ θεματική ομάδα έργου Κοινωνικής Ασφάλισης

 

♦ Θεματική ομάδα έργου Εργασιακών σχέσεων

 

♦ Θεματική ομάδα  έργου Απασχόλησης

 

Οι ομάδες έργου είναι στελεχωμένες με εξειδικευμένους νομικούς και υψηλού προφίλ στελέχη.        

 

Το τμήμα είναι αρμόδιο για την συλλογή, επεξεργασία και την εσωτερική διακίνηση (στα στελέχη του δικτύου) και εξωτερική ροή (στην κοινότητα των εργαζομένων) των πληροφοριών και των υπηρεσιών συμβουλευτικής.

 

   

 

Το τμήμα αποτελεί τον κεντρικό κόμβο του πανελλαδικού δικτύου πληροφόρησης και συμβουλευτικής του ΙΝΕ ΓΣΕΕ και καθοδηγεί και υποστηρίζει τις αντίστοιχες περιφερειακές και τοπικές υπηρεσίες.

 

 

 

3i.1.2 Ποίες υπηρεσίες παρέχει το τμήμα Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής εργαζομένων[1]

 

 

 

α. Κοινωνική Ασφάλιση    

 

Στο πεδίο της Κοινωνικής Ασφάλισης  παρέχεται έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση τόσο σε συλλογικό όσο και σε εξατομικευμένο επίπεδο.  Καταβάλλεται προσπάθεια η πληροφόρηση να παρέχεται με εύληπτη διατύπωση ώστε να γίνεται κατανοητή από τους εργαζόμενους και να τους βοηθά στην περαιτέρω αξιοποίηση της πληροφορίας.

 

  Η γκάμα των πληροφοριών σχετίζεται με το σύνολο των εξελίξεων στο καθεστώς ασφάλισης των εργαζομένων, τις αλλαγές στο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και στους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

 

    Οι υπηρεσίες συμβουλευτικής αφορούν στην «καθοδήγηση» και υποστήριξη των εργαζομένων ώστε να διαμορφώσουν  άποψη για το πώς πρέπει να κινηθούν όσον αφορά την κοινωνική τους ασφάλιση και τι πρέπει να λάβουν υπόψη τους σε μια περίοδο συχνών, ταχύτατων και δυσμενών αλλαγών.  

 

 

 

β.  Εργασιακές σχέσεις

 

 Στο πεδίο των Εργασιακών σχέσεων παρέχεται έγκυρη πληροφόρηση σε καίρια ζητήματα που άπτονται των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Η πληροφόρηση αποσκοπεί στην πλήρη ενημέρωση των εργαζομένων σχετικά με ζητήματα τα οποία συχνά αποτελούν πεδίο αντιπαράθεσης εργοδοτών- εργαζομένων, εμπίπτουν δε στην περιοχή του Ατομικού ή Συλλογικού Εργατικού Δικαίου.

 

Οι υπηρεσίες συμβουλευτικής στοχεύουν στην ενδυνάμωση των εργαζομένων, ώστε, τόσο ατομικά, όσο και πολύ περισσότερο συλλογικά, να δραστηριοποιούνται για την υπεράσπιση, κατοχύρωση και διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.

 

 

 

γ. Απασχόληση

 

Στο πεδίο της Απασχόλησης οι υπηρεσίες πληροφόρησης απευθύνονται  επίσης σε εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας και καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα αντικειμένων που σχετίζονται με τις εξελίξεις στην Αγορά Εργασίας και τη δομή της απασχόλησης, τη συνδικαλιστική έκφραση των εργαζομένων, τις ασκούμενες αλλά και σχεδιαζόμενες πολιτικές, την υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης και συγκράτησης της απασχόλησης, τις εργασιακές συνθήκες και γενικότερα ενημέρωση για τις θετικές ή/και αρνητικές εξελίξεις και αλλαγές στον επαγγελματικό βίο.    

 

Οι υπηρεσίες συμβουλευτικής παρέχουν υποστήριξη για την εύρυθμη διαχείριση από τους εργαζόμενους των πιέσεων του εργασιακού περιβάλλοντος, σε μια περίοδο έντονων και δυσμενών αλλαγών.

 



embim1[1]  Για αναλυτικό περιεχόμενο και θεματικές ενότητες των υπηρεσιών Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής βλέπε Παράλληλα κείμενα, Κείμενο 4

!! Τι δεν είναι στις αρμοδιότητες του τμήματος :

● Να υποβάλλει ή να προωθεί καταγγελίες για λογαριασμού κάποιου εργαζόμενου (εν τούτοις οφείλει  να τον καθοδηγήσει για να έρθει σε επαφή με το σωματείο του κλάδου ή της επιχείρησης ή / και να του υποδείξει σε ποιόν αρμόδιο δημόσιο φορέα να απευθυνθεί. 

● Να εκφράζει άποψη επί συγκεκριμένων θεμάτων που αφορούν στην πολιτική ή τις θέσεις της ΓΣΕΕ, τις οποίες βεβαίως οφείλει να γνωστοποιεί

● Να προβαίνει σε  ερμηνεία της νομοθεσίας, ή να εκδίδει γνωμάτευση. Στον βαθμό που κάτι τέτοιο κρίνεται απαραίτητο παραπέμπει στην Νομική υπηρεσία της ΓΣΕΕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Copyright © 2018, ΙΝΕ Γ.Σ.Ε.Ε.