Οδηγός

Το Σχέδιο «Ανάπτυξη δικτύου υπηρεσιών πληροφόρησης, συμβουλευτικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης εργαζομένων»

 

Κεφάλαιο  3 ii

 

Άνεργοι

 

3ii.1 Εξειδικευμένα Κέντρα Προώθησης στην Απασχόληση:

Σχεδιασμός - Οργάνωση – Λειτουργία                                                          

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

Κεφάλαιο  3 ii

 

                                                                      Άνεργοι

 

 

3ii.1 Εξειδικευμένα Κέντρα Προώθησης στην Απασχόληση

 

Σχεδιασμός - Οργάνωση – Λειτουργία

 

 

 

 

 

   Στο κεφάλαιο αυτό θα περιγραφεί η σύσταση και η λειτουργία των Εξειδικευμένων Κέντρων Προώθησης στην Απασχόληση, μια πιλοτική δραστηριότητα που αναπτύσσει το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο του δικτύου πληροφόρησης και συμβουλευτικής εργαζομένων και ανέργων.

 

 

 

    Στόχος των εξειδικευμένων κέντρων είναι η υποστήριξη ανέργων νέων μεταξύ 16 και 30 ετών, τόσο χαμηλών τυπικών προσόντων όσο και αντίστοιχων υψηλών.

 

 

 

    Για να ολοκληρωθεί το τμήμα αυτό του Οδηγού[1] απαιτείται η υλοποίηση μιας σειράς ενεργειών, οι οποίες αποτελούν καθοριστικά στάδια εξέλιξης ων ΕΚΠΑ, όπως η προσέγγιση των ανέργων και η διερεύνηση των χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης ομάδας των νέων ανέργων, ο εντοπισμός των αναγκών τους και εξειδίκευση των υπηρεσιών πληροφόρησης και συμβουλευτικής με στόχο την προώθησή τους στην αγορά εργασίας.  Η προσέγγιση των επιχειρήσεων, και η συνεχής και ολοκληρωμένη παρακολούθηση των δρώμενων στην αγορά εργασίας, έτσι ώστε να είναι επαρκής η υποστήριξη των νέων ανέργων.

 

 

 

    Ταυτόχρονα απαιτείται η ανάπτυξη συνεργειών κυρίως με τα ΚΠΑ του ΟΑΕΔ, έτσι ώστε οι συγκεκριμένες υπηρεσίες να αναπτύσσονται σε ένα πλαίσιο συμπληρωματικότητας και όχι υποκατάστασης των δημόσιων υπηρεσιών και πολιτικών.

 

   

 

Τα ΕΚΠΑ ασκούν τις παρακάτω λειτουργίες και δραστηριότητες, εξασφαλίζοντας παροχή υψηλής ποιότητας συμβουλευτικών υπηρεσιών, επαγγελματικού προσανατολισμού, διάγνωσης αναγκών επιχειρήσεων, καθώς επίσης και ανάπτυξη δράσεων δικτύωσης, επικοινωνίας και τεχνικής υποστήριξης.

 

 

 

  • Δημιουργούν μητρώα και εγγράφουν νέους ανέργους, οι οποίοι ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες του, ηλικίας κατά προτεραιότητα μεταξύ 16-30 ετών.
  • Τους ταξινομούν σε ομάδες, βάσει των τυπικών και  Επαγγελματικών τους προσόντων
  • Διαμορφώνουν αναλυτικό προφίλ βάσει των  γενικότερων προσόντων τους, των δεξιοτήτων τους αλλά και των αναγκών τους.

 

  • Αναπτύσσουν σύστημα πληροφόρησης σχετικά με τις  δυνατότητες που διαμορφώνονται στην αγορά εργασίας και τις παρεχόμενες πολιτικές απασχόλησης.
  • Δικτυώνονται με δημόσιους φορείς και φορείς της  Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • Τα στελέχη τους αναπτύσσουν και εφαρμόζουν  μεθόδους και εργαλεία εξατομικευμένης και ομαδικής υποστήριξης, Ατομικό Σχέδιο Δράσης, καθώς και εργαλεία παρακολούθησης της πορείας τους,  αποτίμησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της εν γένει λειτουργίας του Ε.Κ.Π.Α.

 

 

 

Στα ΕΚΠΑ αναπτύσσονται δύο βασικές υπηρεσίες, κατ’ αναλογία με τις υπηρεσίες του συνολικού Σχεδίου.

 

 

 

Υπηρεσίες πληροφόρησης                              Υπηρεσίες Συμβουλευτικής                       

 

 

 

       
  Text Box: Οι υπηρεσίες πληροφόρησης Έχουν ως στόχο την άμεση, έγκυρη και έγκαιρη  ενημέρωση καθώς και την ουσιαστική  πληροφόρηση των νέων ανέργων, αξιοποιώντας ορθολογικά τις διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με την αγορά εργασίας και την απασχόληση, αναπτύσσοντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα πληροφόρησης.
   Παράλληλα συνδέονται με ένα σημαντικό δίκτυο φορέων της αγοράς εργασίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης    

  
  Text Box: Οι υπηρεσίες συμβουλευτικής αποτελούν την βασική δραστηριότητα υποστήριξης των νέων ανέργων για την ενίσχυση των δυνατοτήτων πρόσβασης τους  στην αγορά εργασίας και την απασχόληση. Ταυτόχρονα επιχειρούν να συμβάλλουν και στην περαιτέρω προσωπική ανάπτυξη των νέων ανέργων, μέσα από διαδικασίες εξατομικευμένης και ομαδικής υποστήριξης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Η πληροφόρηση επικεντρώνεται κυρίως σε:

 

  1. Πληροφόρηση για εκπαίδευση

  2. Πληροφόρηση προγραμμάτων επιμόρφωσης, Κατάρτισης, δια βίου

    μάθησης

  3. Πληροφόρηση πρακτικής άσκησης

  4. πληροφόρηση θέσεων μαθητείας

  5. πληροφόρηση θέσεων απασχόλησης

  6. πληροφόρηση για επαγγελματικά περιγράμματα και πιστοποίηση

  7. πληροφόρηση για φορείς που παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες

     

    Η Συμβουλευτική επικεντρώνεται κυρίως σε:

 

  1. Συμβουλευτική Επαγγελματικής κατάρτισης
  2. Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, Επαγγελματική Συμβουλευτική
  3. Συμβουλευτική πρόληψης και αντιμετώπισης  ψυχολογικών επιπτώσεων  εξ αιτίας της ανεργίας

 

 


 

 



 [1]   Βλέπε Τόμο  II

 


Copyright © 2018, ΙΝΕ Γ.Σ.Ε.Ε.